A pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben iskolánkban
A dunaújvárosi Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (2400 Dunaújváros, Radnóti M. u. 6.) vezetése és tantestülete az oktatást érintő változások és az élethosszig tartó tanulás jegyében mindig is törekedett a szakmai-módszertani megújulásra. Az Európai Unió által nyújtott támogatásbóla TÁMOP-3.1.5-09/A/2 – Pedagógusképzések című pályázat keretében sikerült megvalósítani A pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben a Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégiumban című projektet. Ennek eredményeként 2010. június 1-je és 2012. augusztus 1-je között az iskolahárom pedagógusa vehetett részt egy-egyszakirányú továbbképzésen.
Miklósity-Szőke Zsuzsanna általános és igazságügyi mediátor (közvetítő) szakirányú szakképzettséget szerzett. A mediáció egy olyan konfliktuskezelési eljárás, amikor két fél vitájában mindkét fél közös beleegyezésével egy semleges harmadik fél jár közben. A semleges fél a mediátor, aki a problémamegoldó folyamat keretében segít tisztázni a konfliktus természetét, segít olyan megoldást találni, amely mindkét fél számára kielégítő. Kezdő mediátorunk tudását az iskolai konfliktusok kezelése során alkalmazza. A fegyelmi eljárást bizonyos esetekben például egyeztető eljárásnak kell megelőznie, amelynek lebonyolításához nélkülözhetetlen egy közvetítő jelenléte.
Molnárné Lukács Anita tehetségfejlesztő szaktanácsadó szakirányú szakképzettséget szerzett. A tehetségfejlesztés az oktatás alapvető területe. A rejtőzködő, alulteljesítő tehetségek felkutatása, fejlesztése az új Nemzeti Alaptantervben is a kiemelt feladatok közt szerepel. Az iskola tanárai munkájuk során mindig is arra törekedtek, hogy felszínre kerüljenek a diákok azon képességei, amelyekben átlag feletti teljesítményre képesek. Ezt a tevékenységet most már szakember segítségével végezhetik, így hatékonyabbá válhat munkájuk.
Dávid Ágnest szakvizsgázott pedagógus (teljesítményértékelési és minőségfejlesztési szakterületen) szakképzettséget szerzett. Ez a két terület mindig is fontos része volt az oktatásnak. Az iskolának szüksége van egy szakemberre, amennyiben minden előírásnak meg akar felelni. A közeljövő egyik kiemelt feladata emellett a megváltozott igényeknek megfelelni tudó, naprakész tudással rendelkező szakértői hálózat kiépítése. Ennek egyik láncszeme lehet az iskola új szakembere.